Πέμπτη 19 Απριλίου 2012

Ροδόχρους Νόσος και Βήτα Αναστολείς


Σήμερα, ξύπνησα με μια ρόδινη λάμψη. Για τον μέσο άνθρωπο, θα ήταν ένα σημάδι της υγείας -  η ίσως πυρετό (!), αλλά για όσους από εμάς πάσχουν από την ροδόχρου νόσου, είναι ο όλεθρος της ζωής μας. Εγώ, προσωπικά, προτιμώ να είμαι χλωμή…μισώ την κοκκινωπή επιδερμίδα μου.
Σκέφτηκα λοιπόν τι ήταν αυτό που έφαγα χθες το βράδυ που θα μπορούσε να εξηγήσει την ερυθρότητα και θυμήθηκα το πιάτο γαρίδες που απήλαυσα τόσο πολύ. Γνωρίζω καλά ότι είναι μια από τις καταλύτες μου αλλά μου αρέσουν  - τι να κάνω? Να μην φάω? Ιδού όμως το αποτέλεσμα.
Τις περισσότερες φορές, αν έχω έντονο επεισόδιο ερυθρότητας, το καλύπτω με μια κρέμα καμοφλάζ. Οι πράσινες κρέμες έχουν την ιδιότητα να εξουδετερώνουν το κόκκινο χρώμα. Είναι αρκετά αποτελεσματικές αλλά μερικές φορές το παρακάνω και μοιάζω σαν φάντασμα!! Καμιά φορά παίρνω ασπιρίνη. Διάβασα κάπου ότι λογού της αντιφλεγμονώδες δράση, μειώνει την ερυθρότητα,. εμποδίζοντας την διαστολή των αγγείων  
Κάτι που δεν έχω δοκιμάσει και δεν θα το δοκίμαζα  χωρίς να έχω επισκεφθεί πρώτα τον γιατρό μου, είναι β-αναστολείς. Τα φάρμακα αυτά χρησιμοποιούνται για να ελέγξει την αρτηριακή  υπέρταση.
Διάβασα πρόσφατα ένα άρθρο σχετικά με ορισμένους δερματολόγους που συνταγογραφούν αυτό το φάρμακο σε χαμηλές δόσεις για το σύμπτωμα έξαψης:


Ο Δρ Πολ Hazen είναι ένας από τους λίγους δερματολόγους που συνταγογραφεί μια απλή, φθηνή θεραπεία που, για μερικούς ανθρώπους, αποτελεί σχεδόν γιατρειά για τα επεισόδια ερυθρότητας (flushing) - μια χαμηλή δόση βήτα αναστολείς, όπως το Inderal (προπρανολόλη).
"Μπορείς να ελέγξεις τη διάχυτη ερυθρότητα, σταθεροποιώντας την με β-αναστολείς," λέει ο Hazen, το ιατρείο του οποίου είναι στο Cleveland, ΗΠΑ. " Το Inderal είναι αποτελεσματικό, επειδή σταθεροποιεί την αγγειακή διαστολή."
Ο Hazen ρωτάει τους ασθενείς, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την κοκκινάδα, εάν πάσχουν από ημικρανίες. Επίσης τους ρωτάει αν το κόκκινο κρασί τους προκαλεί πονοκέφαλο ή ημικρανία.
"Όλα συνεπάγονται  με μια υπεραντιστάθμιση της αγγειακής ανταπόκρισης», λέει. "Τα αγγεία διαστέλλονται δραματικά."
Έτσι, κάτι τόσο απλό όσο 10 μιλιγκράμ βήτα αναστολείς, που λαμβάνονται καθημερινά βοηθαει να αποφευχθεί η έξαψη τύπου ροδόχρου νόσου.

«Οι άνθρωποι που παίρνουν βήτα αναστολείς, όπως το Inderal για την υψηλή πίεση του αίματος μπορεί να πάρουν μια δόση 80mg, Τα 10 mg είναι ασφαλείς σε τόσο χαμηλή δόση» Λέει μια άλλη γιατρός, η Dr. Pam Davis

Γενικά, δεν θέλω να παίρνω φάρμακα εάν μπορώ να τα αποφύγω. Ωστόσο ακούγεται πολύ θετικό……μπορεί να το συζητήσω με το δερματολόγο μου την επόμενη φορά. Το χλωμό πρόσωπο των ονείρων μου ίσως γίνει πραγματικότητα!!






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου